Košík je prázdný
Kategorie zboží

Zákony IV/2024 Stavebnictví, katastr


Zákony IV obsahují právní předpisy pro oblast stavebního zákona, katastru nemovitosti, bydlení a požární ochrany a bezpečnosti, pozemkových úprav, vyvlastnění, k výkonu povolaní autorizovaných architektů …
Vaše cena 399,00
Vaše cena bez DPH 356,25
 
Dostupnost Skladem 2 ks
Odesíláme v úterý

Podrobný popis

Zákony IV obsahují právní předpisy pro oblast stavebního zákona, katastru nemovitosti, bydlení a požární ochrany a bezpečnosti, pozemkových úprav, vyvlastnění, k výkonu povolaní autorizovaných architektů a souvisejících předpisů. Všechny právní předpisy obsahují novely zákonů k právnímu stavu 1. 1. 2023. Publikace je tematicky rozdělená do 6. kapitol. ***** Cílem změny zákona o Státním pozemkovém úřadu je umožnit a zjednodušit rozvoj obcí dle konkrétních potřeb vyvolaných potřebnými změnami v území a zefektivnit činnosti jak obcí a krajů, tak SPÚ na těch úsecích, které se danou agendou zabývají. Primární snahou je snížení možných překážek, které by brzdily rozvoj obcí a krajů. S ohledem na neadekvátně dlouhou délku zákonné lhůty je často pro obce (zejména menší obce, které nedisponují správním aparátem) při změně zastupitelstva obtížné předat informaci o omezeních vážících se k bezúplatně převedeným pozemkům z vlastnictví státu, jelikož zákonná podmínka je zakotvena pouze ve smluvní dokumentaci. Nejedná se o veřejně dostupné informace z katastru nemovitostí. Přitom nedodržení těchto omezení může mít fatální důsledky pro další rozvoj dané obce či kraje. Dalším nezanedbatelným přínosem navrhované úpravy je snížení administrativní zátěže SPÚ při provádění pravidelných ročních kontrol. Dojde ke snížení objemu kontrolovaných pozemků a SPÚ bude mít dostatečné kapacity i pro řešení dalších úkolů, které jsou na SPÚ kladeny. Územně plánovací dokumentace má reflektovat specifika konkrétní lokality, aktuální požadavky na její rozvoj, vyvolané změny v území či ve společenské potřebě. Trendem územního plánování je přechod od monofunkčních ploch k polyfunkčnímu využití území, a to i s ohledem na zkušenosti z minulých období, které prokázaly nevhodnost velkých monofunkčních ploch pro život obyvatel. V tomto smyslu a vzhledem k zákonným povinnostem má smysl doplnit do textu právního předpisu hmotněprávní podmínky, za kterých nebude nutné, pokud se změní územně plánovací dokumentace, dříve převedené pozemky vracet.