Vaše cena | 308,00 Kč |
Vaše cena bez DPH | 308,00 Kč |
Dostupnost | Skladem 1 ks |
Odesíláme v pondělí 2.12. |
Edmund Husserl vytyčil nové filosofické téma: pole samotné zkušenosti. Když Emmanuel Levinas hovoří o Touze a Druhém, jakým zkušenostem tato okázale pronášená slova vlastně odpovídají? Dá se ještě tvrdit, že se jejich domnělý obsah stává předmětem sledovatelné filosofické úvahy? A navazuje současná fenomenologie ve Francii na Husserla, nebo na Levinase? Takto lze schematicky shrnout jádro stále živé polemiky, kterou v roce 1991 rozvířil Dominique Janicaud publikací "Teologického obratu ve francouzské fenomenologii". Ve stati "Otevřená fenomenologie" z roku 1998 se pak Janicaud k tématu vrátil a upřesnil pozitivní jádro sporu úvahou o chápání fenomenologie u Heideggera, o vztahu fenomenologie a hermeneutiky a o vyhlídkách "minimalistické fenomenologie", jež by se vzdala metafyzických nároků a využívala škály inspiračních zdrojů od Husserla, Sartra a Merleau-Pontyho po Wittgensteina, Dennetta a Deleuze.
Dominique Janicaud (1937-2002) proslul především jako znalec francouzské recepce Heideggerova díla. Jeho stať o "teologickém obratu" ve francouzské fenomenologii je všeobecně uznávána jako zásadní příspěvek k sebereflexi současného francouzského myšlení.
Autor: Dominique Janicaud
Pro vstup na tuto webovou stránku prosím potvrďte, že splňujete věkovou hranici 18 let